*hanamericafe*

hanamerica.exblog.jp
ブログトップ

The AccideNtals!

もう一つ、大事な報告? 忘れてました。
もう忘れ去られてたかもしれないけど、やっとバンドの名前が決まりました!!
(イエ〜ィ!)

その名も、The AccideNtals。Nが大文字なのがポイント。
(なぜかはここでは説明しづらいけど・笑)
すごいいろんな候補が出たけど(てか無理矢理出した)、最後ポッと見かけた
単語から、あ、これいいじゃんって決まりました。

"accidental"っていうのは、音楽用語で『臨時記号』って意味です。
つまりは、その音階に無いはずの音を出したいときに使う記号のことです。
イコール、普通じゃない=変わりものの集まり=うちら・・・。
って意味でも、いいだろうってことになりました(笑)。

うちらの場合時間が限られていて、もう急がないと完成できないって状況に
なってきてるので、これから本当に頑張りたい。てか、頑張る。

早速、私の愛するThe Killersの『Mr. Brightside』と、The Strokesの『12:51』の
練習に取りかかることになりました。どうなることやら・・・
目指せ、ライブ&レコーディング!! 
乞うご期待?!

--------------------------------------------------------------------------------------------
We finally decided our band's name. Yeeeaaaahhh!!
The name is... "The AccideNtals". (yes, N is capital letter)

"accidental" means the note we don't have on that scale in the music term.
That means "not normal" = "the people who are strange" = "us"...
So, it's the good name for us, I think.
We are all strange and crazy. hehe.

We don't have much time to do this band, so we gotta hurry up.
We're gonna play on the live house and record our copy songs! hopefully.
Anyway, those are our goals.

We're gonna start with my lovely The Killers' "Mr. Brightside", and The Strokes' "12:51".
I'm getting excited! We'll see how it goes.
[PR]
by hanamericana | 2005-03-24 17:48 | music/concert