*hanamericafe*

hanamerica.exblog.jp
ブログトップ

Wanna Be a Petit Multilingual!!

最近頑張ってることシリーズ、その2。
(その1は空手ね)

ある理由から私、メキシコ人の人と韓国人の人と交流する機会が多くありまして。
これはチャンスだと思い、スペイン語と韓国語の知識をひっぱりだして、無理矢理のように使ってます。
(大学の時一年間だけやってたスペイン語と、勝手に覚えた韓国語だけど・・・)

・・・で、その結果、はじめはあいさつだけだったんだけど、最近語彙が増えてきました!

はじめはメキシコ人たち、「おっ、あいさつできるのか」ってな感じ。
でも、私が大して話せないと分かると、後は英語でした。

がしかし、それでも無理矢理スペイン語で話しかける私。
で、分からない言葉は質問してました。

その結果、最近は会話のキャッチボール(?!)が成立するように!!
(って言っても、「元気?」「疲れた」「眠い」「お腹すいた」の多用なんだけど・笑)
メキシコ人、話すスペイン語の速度が早まってきました。

んで、今、ちょっとずつ語彙が増えてきて、さらに、それまでちょっと壁を感じていたメキシコ人たちと、
「アミーゴ」「アミーガ」(スペイン語で”仲間、友達”の意)の仲です!! いえ〜い。
(・・・って、彼らにとっては普通なのかもだけど)

今は、一日一語新しい言葉を覚えようと頑張ってます。
あと、勝手に目標立てました。
『アメリカから去らなければいけなくなる前に、メキシコ(&中米)旅行する!・・・きちんとスペイン語を使って。』

その目標を立ててからは、がぜんやる気が出てきました。
よおっし、がんばるぞっ!!

・・・あ、韓国語は、今はまだ知ってる言葉使ってるだけ・・・『チョンマルブック』、引っ張り出そうっと。
・・・実はスペイン語の辞書も日本から持ってきてたりする(笑)。


・・・ちなみに今までかじった、本当〜にちょっとだけ知ってる言葉たち。
中国語、韓国語、インドネシア語、クメール(カンボジア)語、タイ語、ヒンドゥー語、アラビア語、イタリア語、フランス語、スペイン語。あっ、ドイツ語も。←忘れてた。
あとは、あいさつくらいならもっといろんな言葉知ってる。どこで覚えたんだか(笑)。

まぁそんな感じで、これらの言葉もちょっとずつ話せるようになったらいいなって思ってる次第です。
やっぱ英語でいろんな国の人たちとコミュニケーション取れるのも楽しいけど、その国の言葉を使える方が、
距離がグーンと縮まる気がする。
外国の人が日本語話せるって分かったときって、そういう感じ・・・しませんか??

てなわけで、将来は、プチマルチリンガルになります! ご期待ください☆
(いろんな言葉が中途半端にしゃべれる人ね・笑)

--------------------------------------------------------------------------------------------
Recently, I've been having opportunities to meet some Mexican and Korean people.

So I thought it's a good chance to learn their languages, so I've been trying hard to speak their language.
(I knew some of their languages from the school in Japan or TV and stuff)

At first, I could just say like "Hola! ?Como estas?".
And they didn't expect me to speak more Spanish either.
But, I was trying to speak more and asked them questions all the time.

Then, now I know more languages and I can have some conversations with them in Spanish!!
Now they are my "amigo" :-) They call me "amiga" too.
That made me happy.

I'm trying to learn one Spanish word each day. I think it works well too.
It's not that hard.
I'm gonna try the same thing with Korean too... someday soon.

My goal is, "travel to Mexico (and Central American countries) with my Spanish!"
Having this goal makes me excited and aggressive.

I know some words from these languages too: Chinese, Indonesian, Khmer (Cambodian), Thai, Hindu, Arabic, Italian, French etc...

It's great to communicate with foreign people in English, but it's awesome to communicate with them in their language!!
It makes the relationship with them much closer and easier. Don't you think??

So, someday, I'm gonna be a petit multilingual!!
(I made it... the person who can speak more than three languages "a little bit")
[PR]
by hanamericana | 2005-11-19 15:52 | american life