*hanamericafe*

hanamerica.exblog.jp
ブログトップ

Happy Thanksgiving Day!

みなさん、ハッピーサンクスギビング!!

今日は、アメリカでは感謝祭、サンクスギビングデーです。
古くは、神様に収穫を感謝する日だったそうな。
その名残で、家族が一同に集まって、ターキーやパンプキンパイを食べる、そんな一日です。

日本で言ったらちょっとお正月みたいな感じ。親戚一同集まって、楽しいときを過ごします。

私の今年のサンクスギビングは、彼のお家にお呼ばれしたので、彼のお父さんお母さん、
お姉ちゃん、そしてお姉ちゃんの友達、そして私でご飯を一緒に食べました。

ターキー、マッシュポテト、クランベリー、アップルパイ、などなど・・・食べました。

久々に何も考えず、ゆっくりできた一日だったー。
映画も観れたし!ずっと観たかった、ウィルスミス主演の『HITCH』。(多分邦題は違います)
後で時間があったら詳しくを書くとして(多分しばらく無理だけど)、すごい良かった!!
大好き、こういう映画。かわいい&胸キュン。

アイダホからやってきた彼のお母さんにも久々に会えて、良かったー。おみやげももらっちゃいました。
(あ、家に忘れてきちゃった・・・ダメなヤツ・・・)
私の日本からのおみやげ(お香)も喜んでもらえて、良かった!

そういえば、日本の三が日と言えば、デパートなどでセールがあったりしますが、こちらは
サンクスギビングの次の日がすごいセールデー。
みんなテントを張ったりする勢いで並んで、朝から買い物です。
とりあえず、すごいらしい。私は行く気にならんけど・・・

彼も有名電気店で働いているので、強制出勤です。大変だ・・・
どうやら朝5:30とかにオープンするらしい。あり得ないよね・・・。

ともかく、今日この日に私を家族の一員として迎えてくれた彼の家族に感謝!
楽しい一日が過ごせました。ありがとーーー!!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Happy Thanksgiving Day, everybody!

Today is the thanksgiving day, which American people used to thank god for their harvest.
Families get together and eat turkey, mash potatoes, cranberries, and pumpkin or apple pie etc...

It's like the new year's day in Japan. Family members have dinner together and talk and have fun...

Today, my boyfriend invited me to his house, so I went there and had dinner with
him, his parents, his sister, and his sister's friends...
It was fun! I didn't worry about anything, I just had fun with them.

I watched the movie "HITCH" (Will Smith is in it), which I really always wanted to see.
It was soooo cute and heartwarming love comedy. I loved it!!

I got to see his mom, it was good... She liked my souvenir from Japan and she brought some gift from Idaho!
Thanks mom!!
It was so nice to see her again.

In Japan, after new year's day is the time to have a huge sale at the store, but here in America,
tomorrow is the time.
People make a looong line to get cheap stuff... I don't wanna go though.
There would be soooo many people.
My boyfriend works at BEST BUY, so he MUST work. It would be hard...

Anyway, thanks soooo much to Dustin and his family for having me today!!
It was so nice to be there. I felt I am a part of their family :-)
Thanks!!
[PR]
by hanamericana | 2005-11-25 17:00 | american life