*hanamericafe*

hanamerica.exblog.jp
ブログトップ

Christmas 2005!!

私のとっておきクリスマス!

日本に居た時は、自ら進んでアルバイトだったイブ&クリスマス。
店を歩くカップルに、バイト仲間と寒い中灯油を入れながらヤジを飛ばしてました(笑)。
でも、アメリカに来てからは働けないということもあって、静かに過ごしてきました。

2年前(22歳)は、ホストとホストの家族とアメリカンなクリスマス。本格的なディナーと、プレゼント!
1年前(23歳)は、友達と『24』鑑賞&料理のクリスマス。
酔っぱらいのオヤジに車を思い切りぶつけられるという、史上最低のクリスマスでもありました。

そして今年(24歳)は、彼と一緒のクリスマス。
イブは、彼の親戚のお家のパーティーにお邪魔。
レバノン人たくさん&周りはアラビア語が飛び交う中、一人日本人。
でも、そんなのには慣れっこなので、私は子供と遊び(すっごいかわいい子がいた!!)、レバノン料理に集中。
おいしかった!! ガーリックがふんだんに使われてて、体に良さそう。
なにより私はレバノンのブレッド(パン)が大好き!! 
ピタみたいな感じなんだけど、それだけでもガンガン食べれちゃう。虜です。
子供達はプレゼントを開け、大騒ぎ。
レバノンでは、クリスマスは教会で過ごす人が多いようで、プレゼントはイブに開けるみたいです。

そして私は、開けたい衝動を押さえてクリスマスの日に早起き。
二人でプレゼントを開けました。

・・・そしたら!!

c0000875_913498.jpg


私のプレゼントはなんと、私がずーーーーーーーーーっと欲しかったけど買えなかった、iPodでした!!!
彼は今までずっとお金がないお金がないって言ってて、私も食費を助けたりしてたんだけど、
それはどうやらこのために貯金をしてたからみたいです。
それを考えたら、本当にじーーーーんとしてしまいました。
すっごく、びっくり&嬉しかったです。ありがとう!!

かくいう私はと言うと、彼が必要なものを全部あげようと思い、下着、靴下、手袋・・・などをあげたら、
彼のおばあちゃんからのプレゼントも下着と靴下があって、かぶっちゃった・・・。
しかも、私サイズ間違えて買っちゃったし。。。
なので今日、返品して新しいものを買いました。

c0000875_9143154.jpg
c0000875_9175542.jpg

でも、彼が大好きなスポンジボブのスリッパとクリスマスDVDは、相当喜んでもらえました。良かった良かった。
数で勝負と言う事で・・・(笑)。

プレゼントを開けた後は、二人でまた寝てしまい、何もしないで終わってしまったけど(それに店がほとんど閉まってるから行く場所もない)、心あったまる素晴らしいクリスマスでした☆

さぁて、年をすっきり越すために、これから掃除を頑張らねば!

--------------------------------------------------------------------------------------------
The christmas day 2005 was so precious and heartwarming for me!!

I've spent christmas eve & day working when I was in Japan,
(because I didn't have boyfriend, and Japanese christmas is for mostly couples...)
but I've been spending christmas day quietly and calmly since I came to the US.

Two years ago (22 years-old), I spent time with my host family and host's family in Longview,
and experienced traditional American christmas... American christmas dinner and presents under the tree!
A year ago (23 years-old), I spent time with my friend watching "24" and cooking dinner.
I had a terrible accident with drunk stupid guy too... it was the worst christmas for me so far.

This year (24 years-old), on the other hand, I spent time with my baby boy Dustin!!
It was the first christmas with my boyfriend ever.

We went to his relative's house for christmas party.
There were many Lebanese people and kids. They were speaking Arabic.
I was the only Japanese there of course, but I had fun.
There was a super cute child, so I was playing with him and I ate a lot of good Lebanese food!!

On the christmas day, Dustin and I opened our christmas presents...

I was surprised because the present for me was...

iPod!!!

which was what I've really really wanted so long, but I couldn't get.
He was saving money for a very long time, and got it for me!!
I was very impressed. Thank you sooooooooooooo much baby!!!
I would never forget this christmas.

On the other hand, my present for him was not that special...
because what I got were underwears, socks and gloves... but his grandma gave the same things (underwears and socks) too.
Moreover, I gave him the wrong size one... so I returned it today and got new ones.
I hope he would like them.

But, other things I gave made him happy :-)
They are... Spongebob Christmas DVD and Slippers!!
So we watched the DVD, but fell asleep after that... and we didn't do anything.

It was really nice and impressive christmas! It is the best christmas ever!!

...Well, now I gotta clean up my room to welcome new year with good luck!
[PR]
by hanamericana | 2005-12-27 09:15 | american life